Saturday, March 28, 2009

vid

video

Akuh pon hampir....


salam seme akuh pon hampir terlupa dengan tajul kawen.. tapi yang tajul buat nieh kat umah belah pompuan nanti dia buat kenduri kita pi la.. reramai..

sekang nieh seme kenkawan dah ader kerje yang bagus.. ingat ingat la kat kenkawan yg kat akhirat nanti dia pon kawan kita jugakk. Tapi ader satuh cerita dengan gambar kat atas ni.. seme pakai medal culinaire taun 2007.. taunn nie ader lagi kalo brannn apa lagi join ahh "malay Ethnic Cuisine"

Tuesday, March 24, 2009

fuyooooooooo

ermmmm..salam semua rakan2...nonok2 semua....saper yg g tajul kawen hr tuh..sori aku smp terluper..inlah gunenye blog nih...utk kite semua tau ape2 citer...nk harapkan sms or emial..haram sekali...blog nih utk update activiti geng2 kite semua...
aku dh start keje(dino)..dgn kaki aku yg xseberapa nk eklok lg ...tp skunk nih dh ok dh...
ape2 pon...dh lamer kite xlepak same2 kn...yer r...masing2 dh de tanngung jwab msing2....de yg keje opis xper r...sunday dh tentu cuti..keje mcm kitorg nih...especially dino,amir,mani n paklah...yg mner offday xtentu masa..kdng2 xder offday...

bulan 9 nnt culinaire 2009 KLCC...erm..dgr citer semua geng2 kite join...so aku(dino) xdpt join kot..aku g tgk jer r nnt...bg support utk korg semua...

aku skunk nih bz giler..kejer pg smp blik keje r...xkan xnk balik kot...
ape2 pon aku berterima kasih sgt2 kt paklah...die bg aku gune motor die..wlpon buruk skunk dh ok...aku dh setting racing pnye dh...nnt de rezeki aku amik motor bru...bg balik motor die tuh..tp best per layan ex5...dlu rxz..men cilok2 best jg...

ape2 pon..kalu de citer lg...tlg update k...miss u all guys...

Sunday, March 15, 2009

Janggut Melawat 7

Tadi masa Otw balik ke s.alam(apedaaa ari ahad pon kena kerja...),aku dapat call dari Janggut a.k.a Shahrul,dier ade bercuti kat s.alam sampai ujung bulan,sempat gak dier singgah di umah sewa 7 melawat aku (bob), Fid dgn Alip Besar....lama xjumpe makin berisi plak aku tgk shahrul ni...al maklum la nak jadi bapak,insyallah bulan 8 ni..lepak ade la sekejap pasal dier ade hal...dier ckp nanti free dier dtg lagi...

lagi satu,aku nak mintak kita semua tolong2 berdoa untuk bapak Mani yg baru lepas operation dan untuk bapak aku (bob) yg kena buat kimo,dan bapak sin chan yg uzur semoga cepat sembuh dan pulih seperti sediakala....insyallah amin...

Halfman Nak Kawin??

Yaaaa enche Tajul Legend kita akan bernikah dgn gadis pilihan hati nye pada bulan ni (20hb Mac 2009) yang akan berlangsung di rumah pihak perempuan di Sepang....sama-sama kita mendoakan semoga Abg Halfman kita akan bahagia hingga ke anak-cucu....

tapi memang patut pon kawin dah....Tajul dah tua pon ha ha ha ha....lepas ni xbleh half2 lagi mesti full..ha ha ha ha..

so geng nonok yg lain sila konfom kan kehadiran anda untuk rombongan pada chief rumah 7 Pak lah yer...sekian

saya yang menjalankan kewajiban
Bob dari kajang

Wednesday, February 25, 2009

ahli group yg len...

assalamualaikum....

citer2 len..pic2 kenangan bersama ahli group...

time part 6...paklah..maniam..pojie...dino...(dino pakai spec)...
time nih bdk2 len wat presentation last class utk entreprenuship....yg len dok present..kitrg dok sibuk bergambar...
miss this time...

convocation day...the only 1 batch yg de banner..sponsor oleh mahaguru buyong..."happy graduation day..the power of chef...dca 2002-2006" de class kan..??


farewell nite with mr dino...ready to fly to vietnam...good for him...dino sedih sgt mlm tuh..die siap open table lg tau....makan besar..kt cafe nescafe uitm...

pic controversi...vanue kt fac hotel n tourism....lepaking nih....semua ada time tuh...kitorg pon nmpk nk muda jerk kan....yg penting dino pki kaca mata tuh beb...kakakakak..lawak r ko nok...





last class...after come back from practical....practical test oleh en nazri...korg tgk..de brape kerat jerk girl...best comment dr en nazri...de byk cite time nih....dh lamer xjmp dgn ahli2...




vanue..nilai 2...auto show..time nih panas gile...tgk perot n dino...masing2 time nih kurus gile....tgk mani plak...huhuhuhu..mcm mat pet dh...janggut maintain lg..perot xkuar lg time nih...

Tuesday, February 24, 2009

intro our group members

ahli-ahli group dca 2002-2006....
(de yg xder pic tuh sorry r yer...nnt we all update lg bile de pic u all semua)



intro nye...asssalamualaikum semua ahli2 geng....

DCA 2002 mula muncul pada lewat tahun 2002....batch december yg mner batch nih satu2 nye batch yg ada interview utk terpilih oleh fac hotel n mgt uitm shah alam...de class n glam gituh...(batch len xder interview tau)....

perkenalan seorg demi seorg ahli group...



name: hamidi hassan
nick name:...perot...
umor 28..asal kelantan..ahli group paling macho...steady...
bekerja sebagai CHIEF BAKER at strawberry park cameron highland...
minat tido..(time stdy dl r)..skunk minat makan roti...
still single and available
interesting at chubby girl...
alergic mkn papaya if another person cut..if he cut it he's ok..can eat that papaya...
suke superbike...suke bela binatang...





nama: mohd hafiz mohd noor
nick name: maniam@mahaguru
umor 25...asal shah alam...(tp bleh ckp kelantan pekat)
jejaka paling cool n rilex...kadang2 tergolek...
bekerja sbg DEMI CHEF kt hotel uitm shah alam(staff die pggl die ENCIK HAFIZ)hahahahaha...
poyo r ko mani...
die ada kreta turbongkang..keta paling laju skali kt fac..
die nih bleh wat fruit carving...cume batu jer die blom carv lg....
still jg single...die suke gadis yg chumel..lawa n cute...tp die takot....malu n segan..
dia nih leh kata anak mama...huhuhuh...(ada cite ttg die..nnt i cite ek ek)




nama: mohd shahrul asran jamaluddin
nick name: janggut (haji peska yg bagi nick kt die)
asal seremban..org negori...die cool ok rilex jerk..tp mulut xhengat...
die nih jer DAH KAWEN...jgn nk ngorat tau...die dh de bini..baru jer kawen..still fresh lg nih...hahahahaha...salah satu ahli nonok yg dh kawen...
die nih keje dgn mertua nye d sabah...sebagai MANAGER REST at keningau rest...
dulu die r yg paling rowk skali..xder r rowk..tp die ttp nonok...(xlupe gaya ko time menari dulu)hahahahah..





nama:tajol ariff mohd syukor
nick name: tajol@half man@orang tua
umor die 32...asal dr perak..
still single...tp nk kawen bln march nnt...
dh mmg ptt kawen pon...dh tua bangka dh ko nih tajol...
die suke half man..jd separuh org separuh blur..
hahahahaha
skunk still stdy lg...bachelor in culinary mgt...kt s.alam...
dgr citer kawen dgn gadis muda n dara..huh...dh jodoh die...umor 23 plak tuh...pergh tajol...mmmg ko kuat ngayat btol ek...



nama :mohd ramdan sallehuddin
nick name:sinchan@botak
umor die 26..asal klang bandar di raja...
die dh de gf ok..nk bertunang jun nnt...maybe kawen truz kot...
die nih suke kreta..kreta die dh bleh terbang dh...laju gile...tp selalu rosak...hahahaha..
die suke nyakat org...siap r kalu korg bw awek dpn die...hbz r die usha...bw awek jgn sexy2 kalu nk jmp die...die suke kutuk org..perli2 org..mulut die..mak datok...longkang pon xbusuk mcm mulut die...
tuh awek die...namenye YUN...skunk stdy kt mner ntah...nk jd nurse...


nama:nizad norman(name mcm ahli KRU jerk kn)
nick name:cipop
umor 26..asal batu pahat johor...
die skunk keje dgn event mgt company..
die bru bertunang last month......
die rilex jerk..xbyk ckp..xbyk cite...senyum jerk...ckp pon slow2 jerk...eeeee xkuasa mak...

nama:mohd zaidi salleh
nick name:bro z @org tua
umor 34..dh kawen n de 2 org anak pempuan...
keje nye askar...kt taiping...
die nih mmg rowk habis r...
die suke ngorat..ngayat pmpuan mmg die power...
skunk die de motor besor...selalu merempit dgn dino time g class dulu...dulu die dok KL..dino dok KL jg..so..merempit amalan mereka berdua..dh jd mcm adik beradik dh...
skunk nih bro z sibuk nk stdy balik..xtau r dpt ke x..
dulu die yg paling lamer stdy dlm batch kiteorg...die amik smp part 8...
skunk die dh berjaya..good luck bro z

nama :mohd fauzie
nick:pojie@jambu
asal Port dickson..umor 26
die keje dgn army skunk...erm..leftenan muda...airforce
die pling bijak dlm class math n accnt...die pling cute..chumel n hensem..tp die ala ala skaters skit...

nama:mohd shah hassan
nick:sarjen
umor 25..asal kuala pilah
keje jd cikgu skunk..awek die cun melecun...
couple dr skolah lg..
sarjen anak ketua kampung...
sarjen jg ahli punk JIWANG karat...punk bunga..hahhahaha



nama:raja azrin
nick: bob
umor 25...asal kajang..keje kt SUK selangor skunk...die suke drift...erm..hr tuh dh xcident..hancus keta...die excident dgn mamat sebalah die tuh r...hahahha
fobia mamat tuh..sian kt dorg...


nama:hafizulamin
nick:amin
umor 23..asal besut..
die keje kt subway skunk..SUPERVISOR lg tau...die nih mmg nonok..nmpk sgt ciri2 die...suke pegang tetek are-bear...huhuhu..tdo berpelok2kan lg...
die pendiam..xramai kwn...bru dpt lesen motor n kreta...
dh 5 taun dok KL..tp kg pandan pon xtau nk g..ape r ko nih amin...


nama:abd muhaimin mohd
nick:mint @papi
asal kelantan..umor 23...bru kene tendang dr uitm..tuh r..org suh stdy xnk stdy...men2 lg..tgk skunk pe jd...
papi skunk keje kt ampunk...sbg bugsbusters...(pestcontrol)
tinggi orgnye..hensem mcm abgnye...cool mcm cooler...



nama:amir hamzah(pakai topi chef)
nick:amir tokang
umor 27..asal PJ
die skunk keje kt LE Meridien hotel...
die suke msok compet..dh byk kali menang award...die hensem..cute...dh byk kali clash dgn awek die....die de kreta putra turbo...
skunk die mencari2 calon sesuai...

nama:abdullah mohd yusoff
nick:paklah@dol
umor 29...pakalh keje as sous chef at hotel uitm...pergh...sous chef tuh beb...post paling tinggi d kalangan ahli group...
die de kreta myvi..de motor ex5...
die skunk de scandle...ttg scandle tuh nnt kite citer topik len ok...kt sni nk intro ahli group jerk dlu...
die ok..cooll..yer r coz die dh tua...selalu emo..suke kt pmpuan chantek...
sexi..mantap...hahahahaha.. tgk r pic die tuh...control macho jerk...


nama :rene juefri moh johari
nick:rene@sepet
umor 25 asal subang jaya..
die nih mata sepet...kalu gelak terus xder mata..xnmpk...
die nih xkeje lg skunk..sepet selalu dpt offer g wat food promotion outside malaysia...
erm...die cool..ok orgnye...sepet nih de scandle jg...tp die nih yg lebih nye bleh wat gadis2 cair...die pon leh cair dgn gadis cun...bleh bg ape saje asal awek tuh cun melecun...kakakakakaka sepet sepet...
die de kreta gen 2..kaler oren...
die nih buzy dgn keje...skunk keje die driver n despatch..htr surat kt hotel2...



nama:nor hady mohd
nick:dino@are-bear
umor 27 single lg
asal kelantan..die keje CHEF DE PARTIE at cyberview lodge resort...
die nih bru balik dr USA...die kej kt vietnam taun 2007..keje kt usa 2008...
dino bru saje xcident patah 2 jari kaki...
dino jg ornye pamalu..(pemalu ker)..senyap dgn org die xkenal..bile dh kenal..hbz r..mcm2 cite kuar...
die de pnyakit..
die jg buta kaler..kalau korg tnye die kaler ape...die men bantai jer sdap mulut die ...
mulut die pon dulu leh tahan jg...tp skunk die dh ok kot...coz dgr2 cite die de affair dgn gadis...xtau r btol ke x...geng nonok blom report lg ttg tuh...



ok..ituh ler serba sedikit ttg ahli2 geng nonok...name group jer...tp we ALL TTP STRAIGHT still suke girl...de yg dh kawen..nk kawen..dh bertunang n nk bertunang.....
so kpd ahli group semua...xkira dca group or dfhm group...anda bleh type ape2 prkmbang ttg didi anda kt snih...cerita ceritra baru ke...
ok...chaw...see u later...assslamualaikum